Thursday, April 21, 2011

TERIMA KASIH ABAH

assalammualaikum.. *tringat nk bagi salam pulok,,hehe..
masok harini, genap la 3 hari aku bergelar tuan kepada my baby mr.nik
cehhhh,,,ayat meraih maki saje kau ni kan zira..
since aku dh de mr.nik ni, ade yg tumpang eksaited, de yg wish congratz, de yg soal siasat aku,,hehehe, de gak yg ckp aku beruntung..
aku lak? opkos la happy sebab berjaye dpt mr.nik
tapiiii......


even aku happy, aku still rase serba salah ngan bapak aku..
mase dalam kereta otw balik pon aku termenung je..
aku berfikir sendiri, melampau ke aku mintak mr.nik?
sedangkan aku blaja takde kene ngene ngan mr.nik..
bapak aku rilek2 je, aku lak yg cm tu,,ermm...

sampai umah, bapak aku lak yg eksaited nk bergamba..
tyme tu ade sikit rase lega dalam ati ni..
then bile aku tgk balik pic yg aku baru snap tu,
aku rase something yg aku sendiri taktau ape..
sayu je aku tgk muke bapak aku dlm pic tu..
once again aku rase melampau ke permintaan aku ni?

btol la kate mak aku..
kalo dh namenye mak/bapak, ape pon anak tu nak, mesti bagi..
tak sampai hati tgk anak tu..
*depends on bende yg anak tu nak la,,kalo mintak bende ngarot2, memang makan tapak kaki la kan..huhuhu
last year, aku mintak laptop..abah belikan..
ye la, keperluan as a student kan.. kalo aku tak smbong blaja, mmg tak merase la laptop2 ni..
end of last year, aku nk broadband lak..pon abah bagi, siap offer nk baya bulan2,,
rezeki jgn ditolak kan? it's also keperluan, ye la sampai bile nk pnjam bband org kan..
*keperluan, but aku rase cm more to on9 je,,hehehehe
ape pon, TERIMA KASIH ABAH!!

baru2 ni aku dpt tau sorg hambe allah ni beli bende baru..
aku agak terkejut la,, sebab rasenye awal2 sem ni pon die beli bende baru..
then bende tu rosak, die pakai bende lame balik..
tup2 dah beli bende baru..
tggu je la alasan tak logik die tu nnti..
look, aku bukan jeles, tapi cm kesian kat mak pak die..
taktau la die kesian tak kat mak pak die,,
ahh, bia la,, org banyak duit kan..

dulu, mase die beli bende baru *yg dh rosak tu, aku de la godeh2 cket..
tgk pic je ok.. then aku de tgk pic mak pak die..
muke mak pak die biase je, die lak tersengih gumbira..
biase la,,dpt bende baru kan..
aku tgk gmba tu lame kot..aku pon taktau nape..
aku tenung muke mak pak die..
tibe2 aku rase something yg same cm aku rase bile tgk pic bapak aku tu..
kesian? simpati? ntah, aku pon taktau..
mungkin mak pak die tak kesah habis duit kat anak die,,
yela, anak manje kan..
tapi agak2 la.. bende yg rosak tu kan leh dibetulkan nape perlu beli yg baru?
dan aku agak bende baru tu hargenye lagi mahal dari mr.nik aku..
aku agak je la,, alangkan yg rosak tu pon jejak seribu..

look, aku bukan nk kate aku ni baik ke ape ke..
ye, aku pon gune duit bapak aku..
tapi bile aku nk something tu, aku akan pikir 50-60 kali gak la..
aku pon akan pikir baik buruk nye, senang cite sume aspek la aku pikir..
tapi die???
ermm,,ntah la..
mungkin sebab aku tau kewangan bapak aku cmne, n aku bukan senang nk dpt sesuatu, n aku dah biase kalo tak dpt ape yg aku nak..
die pulak, mungkin jenis dh biase dpt ape die nak *kalo takdapat, die akan mencipta seribu satu alasan tok pastikan die dapat, dan tau bapak die banyak duit..

ermmm,,ntah la..
once again, TERIMA KASIH BANYAK2 ABAH..

p/s: nk salahkan mak pak terlalu manjekan anak or anak yg suke sgt mintak2?

4 comments:

  1. mybe parents dy xsnggup tgk dy ssah kot.. parents ni akn wt pape je cs xnk anak dorang hidup ssah.. mybe dy dh trbiasa dr kcik.. mnx pe je sume dpat.. kite tgur pon mmng dy xkn lyan ny.. yg pnting kite xikut cra dy sda la..

    jemput singgah ANASAURUS :)

    ReplyDelete
  2. farhana: might be la.. tapi kite sbagai anak pon kene beragak cket kan.. btw, thanx singgah sini..

    ReplyDelete
  3. congrat.....cpi jugaa hasrt ko tuu...jga mr.nik baek2...

    ReplyDelete