Friday, March 23, 2012

random

Assalamualaikum..
huh, lame jugak tak menghupdate blog ni..
macam biase la, MALAS..kehkehkeh

takde ape sangat nak dicerita..
sekarang ni tengah final exam..so agak buzy study itu ini, menghafal itu ini..
semalam baru sudah paper akaun..ade gap 3 harini, so harini agak free lalu update la kejap..
so far, dah lepas 3 paper..

1 paper, paper fundamental of entrepreneurship a.k.a ETR..
siyes, aku risau gile pasal paper ni... mane tak nye dalam kelas tak study ape dohh..
lecturer pon stock2 malas + lemau je..almaklum la, orang tua..
macam mane leh jadi lecturer pon aku taktau la..hehehe
seblum final, ade test..tak blaja ape nak jawab seh...
memang alamatnye satu kelas meniru la kan.. bawak toyol, tgk buku..
ade yang kantoi pon, die diam je..takleh nak buat ape la..dah memang lecturer tak ajar..
presentation business plan haritu pon nasib baik ade sample dari student last sem..
kalo tidak menganga je la..huhu..
ni final pon, redha je la..aku gasak baceeeee aje..ofkos menghafal sekali la kan..
setiap kali sembahyang, mintak dipermudahkan nak mengingat nota, permudahkan nak jawab soalan
dan alhamdulillah, aku dapat jawab.. betul atau tak, no 2 la..yang penting kertas tak bersih suci aje..hehe

2nd paper, administrative office management a.k.a AOM
ni pon aku risau gak.. sebab markah aku test tak sampai separuh..wuuuu...
so kire fail la kan..uwaaaa...lecturer pon bising gak ramai tak lulus...
harapkan carry mark je la..seb baik carry mark lepas separuh..
and aku pon pulun study, banyak jugak chapter nak kene bace..
final alhamdulillah dapat gak jawab..tapi ade gak yang tinggal..heheh
nak buat cmne, terlepas pandang..hahaha..
ramai gak menyumpah soalan susah.hohoho

latest paper, accounting..
ini sangat amatlah aku risau wehhhh..
soalan tu dalam kategori senang actually...
cume ade certain2 yang susah.. tak provide itu la ini la..
aku agak blur time nak buat cashbook mase paper tu.. padahal dah buat latihan dah
income statement takyah cite la..main taram je letak sume..
sfp pon same..total equity tak same ngan total liability..
harapkan marks pade ape yang dimasukkan jela..
tapi kali ni, aku lepas paper tak tensyen gile macam jawab eco last sem..

tapi argghhhhh risau risau risau risauuuuu...
takot jadi macam dulu..
dulu aku risau gile babi kalau fail paper math la eco la csc la
sekali dapat result, lulus..siap dapat B..tak expect kot
aku bajet2 dapat C..
yang CTU aku tak risau tu, tibe2 kene repeat lak..
tanak tanak tanakkk laaa jadi cm dulu...
yang account ni, dah la salah letak dalam cashbook tu..
pastu ade soalan tak buat, dah burn 10 markah..uwaaaaa
tanak la repeat, sem depan nak praktikal..

aku dah cuba, aku dah usaha, aku redha, aku tawakal..
sekarang hanya mampu berdoa pada yang kat atas..
Ya Allah, semoga aku lulus semua subjek sem ni..bantu aku insan yang lemah Ya Allah..

No comments:

Post a Comment