Saturday, February 18, 2012

serba salah..

assalamualaikum..

hurmm, bulan depan dah start final exam..means, kurang dari sebulan lagi..what???? kurang dari sebulan? yee, betul..anda tidak bermimpi wahai zira..peh peh pehhh..gile sekejap sehh..apehal rase macam baru semalam masuk belajar ni..siyes wehh,satu ape tak singgah dekat otak ni..ok tipu,ade la sikit2 yang menyinggah cume bile nak kuiz or test, nak mengingat tu yang susah..almaklumlah,dah tue..kehkeh..ingat yang itu,lupe yang ini,ingat yang ini,lupe balik yang tadi..adehhh..jawabnye memang bawak toyol la kan tyme kuiz or test..hehehehe..*sorry miss and madam..alaa,aku berani cakap, 1 kelas meniru..kalau tak bawak toyol pon, tanye membe jawapan..same dengan je..hehehe..time final kompom-kompom takleh bawak note kan, so time kuiz ngan test la kite bawak..final lom tentu leh jawab,so kite cover dekat carrymark la..hihihi..

lepas final exam nnti,bermula lah cuti sem..oyeahhhh,,tak sabau..nak dating la..kehkeh..btw,sem ni last dekat Lendu ni..sem depan praktikal pulak..entah bile la dapat datang Melaka lagi..huhuh..datang time nak grad je la nanti..im gonna miss you Lendu,even you are very the ulu..hahahha

sekarang ni aku dalam dilema..*ecehhhh..hahaha..macam ni, aku punye planning,lepas abes diploma ni nak keje je terus..malas la nak belajau..aku ni bukan minat sangat belaja ni..ingat nak keje, kumpul duit,bagi ibu abah, antar dorang pegi umrah/haji..then kumpul duit nak kahwin..bukan dah gatal,lumrah la kan..sape taknak kahwin dohh..hehe..

tapi kan..abah aku suruh aku sambung degree..takde la macam "abah nak, kau sambung degree!!" cume kadang bile abah tanye "nanti sambung degree kan, nak amek ape?" aku macam errrr...taktau nak jawab ape..aku jawab "zira tanak sambung la abah..nak keje..nak kumpul duit.." then aku bapak aku diam je.. macam aku hampa kan die je..ala,bukan aku nak ungkit..tapi dulu aku ikut cakap abah aku suruh berhenti unisel tu even tu course favourite aku..course sekarang ni pon abah yang suggest..aku followkan jugak..mule2 macam "aduhh,,nak masscom" tapi lame2 "not bad la course ni"..abah aku tu bukan ape, anak2 sedare die blaja sampai degree,abang aku pon sampai degree, tu yang die nak aku pon sampai degree..huhu..

SPH aku pon penah suruh aku sambung degree..aku pon bagi jawapan yang same..aku nak keje..sayang oi,kalau aku sambung belajar,makan mase paling2 dua tahun..itu pon kalau aku takde repeat paper ke extend ke..almaklumla malas belajar..then aku nak keje lagi, nak kumpul duit..bile nye kite nak kahwin kan..kau lelaki takpe kahwin lambat..aku ni pompuan, nanti orang kate andartu..tanak la macam tu yang..hehehe..

abang aku pon haritu ade tanye, lepas ni sambung degree ke..aku pon dengan pantas nye bagi jawapan yang same..diulangi, aku nak keje..then abang aku bagi idea bernas lagi bijaksana..die suggest aku buat PJJ..wahhh, not bad gak idea abang aku tu kan..i'll think about it ok bro..

ibu aku lak, tak kesah pon aku nak keje or sambung belajar lagi..ibu memang best..ehehhehe..ala,aku bukan ape..aku tak minat sgt belajar ni..kang berie2 suruh aku belajar, aku takleh bawak then quit..dah hampakan lagi abah aku kan..dan akan menambahkan hutang ptptn aku..ni dah la ngah berhutang 15k..gilos kau..tak penah2 aku hutang banyak cmni..hahahha..

bagi aku, bende cmni tak leh dipakse..bia ade kesedaran sendiri..
ye la..dulu aku lepas spm aku tanak sambung belajar..sebok sgt nak keje..
bile dah keje, tgk membe2 sambung belajar,dah jeles tak tentu hala..hahahhaha
haa,same la kes sekarang ni..
sekarang ni aku ckp aku nak keje nak keje nak keje
mane tau time2 ngah keje aku tibe2 nak sambung belajar balik kan, who know rite?
buat mase sekarang aku tetap ngan keputusan aku nak keje..
manusia ni rambut sama hitam, hati lain lain..kan *ade kene ngene ke? hahaha..

ok la..itu je nak cite kali ni..babai..

No comments:

Post a Comment