Tuesday, March 6, 2012

date with encik pipit =)

Assalamualaikum w.b.t

2 hari lepas, bersamaan dengan hari isnin kiteorang dating lagi..hikhik
kali ni lain sikit ktorang punye date..hehe
ok,first aku ajak SPH lunch dekat rumah aku..
before this die ade cakap, die nak rase aku masak..
lagi, ktorg plan dating lepak hutan bandar putra je..
nak pegi sane better petang la kan..gile ape nak pegi panas2 bute wehhh..hahaha
nak tunggu die sampai umah then terus gerak g sane then lepak kejap then balik, macam takdeee kan..
so, ajaklah die lunch kat rumah..sekali gus tunaikan hasrat die nak lepak rumah aku kejap la kan..hehe

aku masak ape? ala, masak kari ayam ngan goreng kacang buncis aje..
kari ayam tu peberet die, so aku semangat la nak buat *even tak penah masak kari..
ibu ade gak la tolong pantau2 sikit..kang tak pantau ntah ape jadi pon aku taktau..hahaha
haaa ni yang nak cite dekat SPH, tapi saje aku suruh die bace dekat blog..hehe
mule2 aku tumis la bawang,halia ape bende sume kan..
then masuk la serbuk kari, ayam, santan ape sume
then bia la sampai menggelegak..
at first ok je wehh..then aku tutup la api..konfident la kan kari dah masak sebab kentang pon dah empuk..
then, kemas2 bilik.. mak aku lak pegi dapur nak tengok ape rupe kari tu..
sekali leh pulak kari tu kering kontang macam rendang..HAHAHAHAHHAHAHA..
pastu, ibu la tolong ejas kari tu..hahahha.. ala, biase la..first time la katekan...
tukang masak pro pon first time ade wat slek..kan yang kan?? hehehehe

time tunggu SPH sampai rumah, kemain cuak weh..
tangan menggigil..siyes..taktau nape..
macam tunggu rombongan meminang pulak..ok over..hhahahhaha
then sampai la encik sayang saye di teratak tak seberape saye ni..
die borak2 ngan ibu jap..then berangkat lah kami ke dapur untuk mencekik..
mase letak nasi dekat pinggan tu, siyes tangan menggigil lagi..then jantung dup dap dup dap..
aku pon taktau la kenape..

bagi SPH nasi, then die cedokkan lauk..
lepastu die makan..lagi la laju jantong aku time tu..huhuhu
die cakap sedap..sumpah aku malu gile..taktau nape..
ok stop pasal makan..

dipendekkan cerita, lepastu ktorg g tjmart,cuci gamba..
then pegi ioi, bayau bill boben *tu pasal lambat update..hehe..
lepastu gerak pegi hutan bandar putra..
jalan jalan je..then lepak kt atas batu..
amek2 gambar macam tak penah amek gamba..hahahahhha..
cakap iloveyou banyak2 kali..konon2 buat video..
haaa tu je la ktorg buat..
macam die ckp, date kali ni paling sempoi..
even sempoi, aku suke sgt2 date kali ni..

ok,itu saje la untuk kali ini..babai..


tempat terbaik untuk dating..kehkehkeh...

No comments:

Post a Comment