Wednesday, April 4, 2012

alfatihah..

assalamualaikum, selamat malam..ecehhh,dah macam berita pulak..hahaha
mate tak mengantuk lagi..
petang tadi online, dekat fb and twitter dah doh kecoh2 pasal result..
dapat info, result final exam keluar 27hb ni..
aduhhh, terus senak perot aku kejap tau..
then cuak gile babeng..sumpah risau wehh..risau kalau ade yg tak lulus..
taknak la repeat..aku mule2 macam pelik gak, mane dak2 ni tau pasal tarikh tu..
dorg ckp dekat student portal

then,dengan gigih nye aku cari pasal tarikh result keluar tu..
takkkk jumpe2..tapi, bende lain yang aku jumpe weh..
aku jumpe artikel ni pulak haa.. aku pon bace laa..
rupenye arwah tu senior aku.. tapi die degree la..
aku tak kenal pon arwah.. cume dulu pernah aim die sebab ketinggian die..
siyes, arwah sangat tinggi orangnye..
aku ingat lagi, dulu mase aku part 2, ade perjumpaan dengan rektor..
then die ade ajukan soalan..soalan die punye la panjang wehh..aku pon tak ingat ape..
semua orang boooo kan die..tapi arwah chill je..die tak pedulik ape orang kate..
berdasarkan pemerhatian aku yang rabun ni, arwah seorang yang berwawasan..
die leh berjaya dalam hidup, tapi ape kan daya, tuhan lebih sayangkan die..
semoga arwah tenang di sana..

then aku usha2 la page mpp, nak tau ape sakit arwah tu
sebab die ahli jawatankuasa tertinggi mpp..
aku bukak la ade satu attachment ni student post dekat wall mpp
aku pon bace..and yes, aku terkejut lagi..
lagi berita kematian student uitm..yup, student uitm lendu, melaka..
arwah baru 19 tahun..muda lagi weh..

ohh lupe,senior aku tu kalau tak silap umur 23..
lepas aku bace berita2 tu, aku jadi risau + takut..
aku takut kalau2 tuhan tarik nyawa aku dalam usia muda ni..
amal ibadat aku tak cukup lagi..subhanallah..
Allah kalau nak tarik balik nyawa hamba dia, tak kira bila..
kita ni just perlu banyakkan amal ibadat..

akhir kata, Ya Allah, kau lindungilah aku..
ampunkan dosa umat2mu yang telah pergi mengadapMU Ya Allah..

No comments:

Post a Comment